Raad van Toezicht
Home » Raad van Toezicht
De kracht van de Raad van Toezicht
De Raad van Toezicht (RvT) houdt toezicht op het formuleren en realiseren van de doelstellingen en strategie, de lange termijn waarde creatie, het beleid van de Directeur-bestuurder (DB), de interne beheersing en het risicomanagement, alsmede de algemene gang van zaken bij Stichting Klimkoord.
Daarnaast staan wij de Directeur-bestuurder bij met gevraagd en ongevraagd advies. Ook treden wij op als werkgever van de Directeur-bestuurder en onderhouden wij contacten met interne en externe stakeholders.
Jaarlijks legt de Raad in algemene zin verantwoording af over het uitgeoefende toezicht en komen de belangrijkste onderwerpen aan de orde waarbij de RvT betrokken is geweest.
Jaarlijks organiseert de RvT zes reguliere vergaderingen en daarnaast, afhankelijk van de complexiteit van de vraagstukken, extra vergaderingen samen met de Directeur-bestuurder. Soms schuiven MT leden en externen aan. De RvT wordt periodiek geïnformeerd over diverse thema’s die actueel zijn in de organisatie zoals werkdruk, ziekteverzuim, openstaande vacatures, bezuinigingen van lokale overheden en de financiële positie. Ook sociaal maatschappelijke vraagstukken neemt de RvT regelmatig onder de loep.
Na het tien jarig bestaan in 2023 is de DB samen met de RvT een herijkingsprogramma gestart met als doel de toekomstbestendigheid van Stichting Klimkoord te toetsen bij de in- en externe stakeholders. Afhankelijk van de uitkomsten zullen missie, visie en de organisatiestructuur worden aangepast.
De RvT bestaat momenteel uit 4 personen.
Frans Visee
Voorzitter Raad van Toezicht
Portefeuillehouder:
Strategie, marketing en communicatie
Vicevoorzitter Raad van Toezicht
Portefeuillehouder:
Juridische zaken en HRM
lid Raad van Toezicht
Portefeuillehouder:
Financiën
lid Raad van Toezicht
Portefeuillehouder:
Zorg en kwaliteit
Zoeken
Uw partner in dienstverlening
We werken samen met diverse vrijwilligers en zelfstandigen in uw regio. Snel expertise en zorg dichtbij!
UNIQ magazine